2021 Menu

Lægen

Uge 9, 2021
af Rick Joyner

Sidste uge talte vi om, hvordan Gud elsker hele verden, ikke kun mennesket. Fordi mennesket fik herredømme over jorden, led også alt, hvad der var under menneskets herredømme, da mennesket faldt. Dette er grunden til, at vi får at vide i Rom. 8:19, at skabelsen ”venter spændt på Guds sønner åbenbares”. Skabelsen venter på, at menneskeheden (Guds sønner) vender tilbage til Gud og vandrer i harmoni med Ham, så harmoni kan bringes tilbage til den skabelse, som mennesket blev skabt til at herske over.

Overvej hvordan skabelsen eksisterer under den nuværende uorden og kaos forårsaget af menneskets fald. Næsten enhver skabning lever i konstant frygt for at blive angrebet og spist af en anden skabning. Mennesket trues af dem, og de trues af mennesket. Du kan ikke se et naturprogram om noget dyr og ikke blive rørt af denne konstante kamp, de alle har for at overleve en anden dag. Dette er menneskets handling, og mennesket er nødt til at ordne det. Det kan ikke løses, før ”Menneskesønnen”, Jesus, der kaldes “den sidste Adam”, vender tilbage for at begynde “genoprettelsen af alle ting”.

Vi ser i de bibelske profetier, at genoprettelsen af alle ting inkluderer fuldstændig genoprettelse af mennesket og jorden til det paradis, Gud skabte jorden til at være for dem. Når mennesket er genoprettet, hvilket først kommer ved at blive genoprettet til det tilsigtede forhold med Gud, så vil hele skabelsen også blive genoprettet og kende fred. Der vil ikke være mere grusomhed og frygt, og vi får at vide, at ingen vil skade nogen andre på hele jorden.

Sammenlignet med den måde, hvorpå hele skabelsen lider på grund af menneskets fald, og hvordan faldet bliver med det dybere og dybere "mørke", der nu kommer over verden, har det en tendens til at gøre alle vores nationale traumer, vi oplever, meget mindre. Dette betyder ikke, at det ikke er vigtigt, men svaret er ikke kun at beklage det uddybende mørke, men at se hen til Gud.

Hvis vi fokuserer mere på problemerne end Gud, så vil problemerne vokse, og vi vil vokse i frygt. Frygt er ikke en Åndens frugt. Faktisk er vi befalet i Fil. 4:6-7 at:

“Vær ikke bekymret for noget, men lad i alle ting ved bøn og med taksigelse blive gjort kendt for Gud.

"Og Guds fred, som overgår al forståelse, vil beskytte jeres hjerter og jeres sind i Kristus Jesus."

Ligesom ved at se Herrens herlighed ændres vi til Han's samme billede (se 2 Kor 3:18), viser dette princip, hvordan vi har tendens til at blive til det vi ser. Hvis vi ser for meget på problemerne, begynder vi at blive mere urolige. Hvis vi ser mere på Gud, vil vi vokse i Ham og Han's fred, fordi Han er "fredsfyrsten." Vi bør ikke fokusere på noget for meget, der ikke hjælper os med at vokse i Han's natur, som er Åndens frugt

. Hvis problemerne i denne verden får os til at vokse i bekymring og frygt, må vi fokusere på Ham, der har overvundet verden. De største problemer på jorden er små for Ham, og de vil være det for os, når vi ser Ham. Når vi ser Ham og bliver som Ham ved at se Han's herlighed, vil vi begynde at se problemer og alt andet med Han's øjne.

Det er bemærkelsesværdigt, at Herren bruger titlen "Hærskarers Herre" eller "Hærenes Herre" mere end nogen anden titel, men i Rom. 16:20 får vi at vide, at "fredens Gud snart vil knuse Satan under vores fødder.” Mist aldrig nogensinde din fred. Guds fred er et af de mest magtfulde våben vi har.

Ugens Ord 10
OP